وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران

وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران

آیا وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران امکان دارد؟

وکیلی که پروانه وکالت ایران را دارد در کدام دادگاه های انگلستان احراز سمت شده و قادر به وکالت است؟

برای وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران باید در چه آزمونی شرکت کرد؟

و برای شرکت در این آزمون چه شرایطی لازم است؟

سوالات بالا مواردی هستند که برای افرادی که علاقه مند به وکالت در حوزه بین المللی هستند مطرح می شود و در مقاله ی حاضر بدانها پاسخ داده خواهد شد.

وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران

باتوجه به توافق کانون وکلای دادگستری مرکز با کانون وکلای انگستان، امکان اشتغال به وکالت برای وکلای ایرانی عضو کانون وکلای مرکز وجود دارد که البته ایشان باید حائز شرایطی بوده و مراحلی را طی کنند که ذیلا توضیح داده خواهد شد.

اولین مورد داشتن پروانه ی وکالت دارای اعتبار از کانون وکلای مرکز (به صورت دائمی از این کانون) است.

مورد بعدی داشتن مدرک بسندگی زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره 7.5 (میانگین مجموع نمره هر 4 مهارت)

در نهایت فرد متقاضی وکالت در انگلستان باید در آزمون QLTS شرکت و پذیرفته شود.

پیش نیاز شرکت در این آزمون مطالعه مواد آزمونی به صورت آنلاین یا آفلاین است که افراد باید باتوجه به نوع تحصیل خود (در نظام کامن لا یا حقوق نوشته) و میزان آشنایی با سیستم حقوقی انگستان دوره ی متناسب خود را انتخاب کنند.

هزینه شرکت در دوره و آزمون QLTS باتوجه به نوع و کیفیت دوره (پایه، متوسط و حرفه ای) در حدود 1500 تا 2400پوند متغیر است.

به طور مثال پکیج ارائه شده از سوی موسسه کیو.ال.تی.اس در سطح SQE1 پایه با قیمت 1590 پوند ارائه شده است که شامل 18 تکست بوک، 2500 نمونه سوال تستی، 5 هزار فلش کار و … است.

به هرحال بعد از گذراندن آزمون QLTS و کسب نمره ی قبولی در این آزمون، افرادی که مدارک وکالت آنها مورد تایید کانون وکلای انگلستان باشد می توانند با درجه ی سولیسیتری مشغول به ارائه خدمات حقوقی شوند.

وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران

 

تفاوت سولیستری با باریستری چیست؟

به زبان ساده، باریسیتر ها یا همان وکلای دادگستری می توانند به عنوان وکیل مدافع موکلان در دادگاه فعالیت کنند، در حالی که سولیسیترها یا همان دستیاران قضایی معمولا اکثر کارهای حقوقی خود را در یک شرکت حقوقی یا محیط اداری انجام می دهند. اما در هر دو مورد استثناهایی از این قاعده وجود دارد.مثلا در بعضی از دادگاه ها (دادگاه صلح یا مجستریت، تقریبا معادل شورای حل اختلاف در ایران) وکالت سولیسیترها هم پذیرفته می شود.

 

آیا وکلای خارجی بعد از گذراندن آزمون QLTS از نظر صلاحیت برای شرکت در فرآیندهای حقوقی با وکلای تحصیل کرده در انگلستان برابر می شوند؟

خیر. چون همانطور که گذشت وکلای خارجی با گذراندن دوره و آزمون QLTS تنها می توانند با درجه ی سولیسیتری مشغول به ارائه خدمات حقوقی شوند.

خدمات گروه حقوقی ایرانلا برای وکالت در انگلستان با پروانه وکالت ایران

اگر عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با درجه ی پایه یک هستید و آزمون آیلتس را با حداقل نمره ی 7.5 پشت سر گذاشته اید همکاران ما در گروه حقوقی ایرانلا آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی به شما برای تسریع درفرآیند شرکت در آزمون QLTS از جمله خرید بسته ی آمادگی در آزمون، ثبت نام شما در آزمون و مشاوره برای تنظیم و ترجمه ی مدارک مورد نیاز موسسه مذکور و آزمون صلاحیت وکلا SQE، رشته حقوق در آمریکا،آزمون وکالت در آمریکا هستند.

درخواست مشاوره حقوقی

نظرات کاربران

40 پاسخ

  1. سلام خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون
    اگر آزمون وکالت انگلستان رو قبول بشیم بعد میشه ارتقا داد برای مرحله بالاتر یا خیر؟ ممنون

    1. سلام خواهش می‌کنم.
      توجه داشته باشید پروسه QLTS به طور کلی با QE1 and QE2 جایگزین شده.
      اگه منظورتون از ارتقا باریسیتری هست باید حتما فرایند کاراموزی وکالت رو بگذرونید(۱ساله) و پایه حقوق انگلستان(۳ ساله) رو خونده باشید.

  2. با سلام بنده وکیل پایه یک کانون مرکز بوده حدود ۱۳ سال سابقه و کلیه ی شرایط رو حائزم.منتها نمیخام صرفا وکیل درجه دو قلمداد بشم میخوام از پایه ۳ سال حقوق انگلیس رو بخونم و کارآموزی هم بگذرونم تا ارتقا باریستری کسب کنم امکانش هست ؟ و موسسه ی شما این پذیرش رو انجام میده ؟ اصلا اینکار به نفعم هست یا همین امتحان QLTS رو بدم به نفعم هست
    خواهشمندم راهنمایی کنید

    1. سلام خانم وکیل.
      نفع شخصی هرکس رو خودش تشخیص میده ولی اگه میخواید مشاوره شخصی بگیرید بهتره با ما تماس بگیرید و ریز موقعیت شخصیتون رو توضیح بدید، ما راهنمایی می‌کنیم و نهایتا شما تصمیم می‌گیرید.
      در مورد حقوق خوندن در انگلستان از پایه، هیچ مانعی وجود نداره به جز شهریه سنگین.

  3. سلام وقت بخیر
    در صورت امکان ممنون میشم پاسخ بدید 🙏
    چون هیچ جا در خصوص این سوالم پاسخی پیدا نکردم .
    بنده ۷ سال سابقه دفتریاری اسناد رسمی (معاونت ) رو دارم و همچنین ۲ سال سابقه سردفتری اسناد رسمی ، با توجه به قوانین ایران چون بنده سابقه کار داشتم دفتریاری آزمون دادم و ابلاغ گرفتم و پس از اون سردفتری (توجه داشته باشید با رشته غیرمرتبط و بر اساس سوابقم)
    حالا سوالم اینه که آیا امکانش هست بعد از تحصیل در دوره سه ساله حقوق ،امکان تطبیق سوابقم وجود داره که در دفاتر اسناد رسمی انگلستان بتونم فعالیت کنم یا خیر ؟
    و یا کلا سوابق سردفتری و دفتریاری ایران بدرد انگلستان نمیخوره ؟!!
    و یا اینکه کلا بیخیال بشم و برم دنبال وکالت و اگه اطلاعاتی در خصوص نحوه دریافت مجوز notary و درآمد ها در مقایسه با وکالت دارید راهنماییم کنید
    سپاس

    1. سلام.معمولا شغل دفتر اسناد رسمی روش حساسیت زیادی وجود داره و بدون داشتن شهروندی یا اقامت دائم شما به سختی می‌تونید برای این شغل اقدام کنید ولی به هرحال همونجور که خودتون فرمودین تسهیل شرکت در آزمون سردفتری بدون داشتن مدرک حقوق و بر اساس سوابق دفتریاری مخصوس ایران بوده؛ نتیجتا شما باید اونجا از پایه حقوق رو بخونید. سوابقتون به صورت غیر رسمی ممکنه مزیت محسوب بشه ولی رسما امتیازی بابت این نمیدن. چه وکالت و چه سردفتری در انگلستان باتوجه به مالیات ها و محدودیت ها آنچنان درآمد بالایی ندارن(نسبت به ایران) و کشورهایی مثل آمریکا یا کانادا که امکان وکالت با ال.ال.ام دارن و وکیل ها دو درجه نیستن بیشتر توصیه میشه.

  4. سلام وقت بخیر سوالی داشتم
    میخواستم بدونم درآمد سولیستر ها در انگلستان به چه شکلی هست و آیا امکانش هست با اون درآمد در کنارش از پایه توی انگلستان حقوق بخونیم

          1. سلام وقت بخیر. این آزمون هرسال برگزار میشه؟ کسی که قبول شه باید هزینه ی شروع زندگی رو هم داشته باشه درسته؟ توی دوران کارآموزی هم میشه این آزمون رو داد؟؟؟ و اینکه خانومی که این آزمون رو قبول شه میتونه شوهرش رو هم ببره ؟؟ با ویزای همراه؟؟

          2. سلامت وقت شما بخیر
            کل ازمون QLTS الان حذف شده و به جاش فرایند تطبیق سوابق کاری و تحصیلی QSE1 و QSE2 جایگزین شده.
            معلومه که باید هزینه ها رو داشته باشه. پس چی کار کنه؟ توی دوران کارآموزی باریستری آزمون سولیستری بدین؟ خب چه کاریه؟ بله امکانش هست که همسرتون رو به عنوان کسی که مخارجش رو شما میدین ببرید ولی تمکن مالیتون رو باید اثبات کنید

  5. سلام. فقط کانون وکلای مرکز مدنظر هست یا اینکه در صورت قبولی در کانونهای شهرستان هم میتونیم در ازمون های انگلستان شرکت کنیم؟

    1. سلام کلا آزمون QLTS حذف شده و چیزی به این عنوان وجود نداره
      الان فرآیند اس کیو ای جایگزین اون آزمون شده که توش مهم نیس شما کدوم کانون بوده باشید

      1. سلام من وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه هستم. برای این مرکز چطور؟ امکانی هست که بشه با این مدرک مهاجرت کرد به هر کدام از کشور های اروپایی ؟واگر بله کدام کشور؟

  6. سلام من وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه هستم. برای این مرکز چطور؟ امکانی هست که بشه با این مدرک مهاجرت کرد به هر کدام از کشور های اروپایی ؟واگر بله کدام کشور؟

    1. سلام.احتمالا منظورتون مرکز مشاوران هست. خیر این مرکز عضو آی بی ای نیست و تا جایی که من پرسیدم برای فرآیند QSE ارزیابی نمیشه. ولی خب شما میتونید با مدرک لیسانس حقوقتون اقدام کنید

      1. سلام
        من ترم اول حقوق هستم از دانشگاه غیرانتفاعی و دوره ارشد تصمیم دارم در دانشگاه دولتی بخونم و حتما بعدش میخوام در فرانسه وکالت کنم مدرک زبان فرانسه هم خیلی زود میگیرم و آزمون آیلتس هم میدم فقط منم باید بعد این دو اد بتوان به کشور دیگه برم دوره کارشناسی اونحا هم بگذرونم؟ کشوری نیست که فقط آزمون وکالتشو بدم و به وکالت در اونجا مشغول شم آیا؟

        1. سلام معمولا کشورهایی که سیستم حقوق نوشته یا همون سیویل لا دارن، مثل فرانسه،الزاما شما باید کارشناسی حقوق رو در اونجا بگذرونین

    1. سلام تفاوتی بین ایرانی و غیر ایرانی نیس. طی کردن دوره‌ی سه ساله ی حقوق+ ۱ سال کارآموزی برای باریسیتر شدن ضروریه.

  7. سلام من کارآموز کانون وکلا هستم و مشغول اخذ پذیرش در مقطع مستر در دانشگاه انگلیسی دبی.
    آیا تحصیل در مقطع مستر گرایش کامن لاو و یا دکترا برای شروع کارآموزی و تبدیل شدن به باریستر در انگلستان کافیه یا حتما باید دوره‌ی ۳ساله‌ی پایه رو بگذرونم؟

  8. سلام وقت بخیر ،
    یعنی با داشتن پروانه وکالت از ایران و آیلتس 7.5 درخواست رو برای سولیستری میدیم و از آزمون معاف میشیم برای سولیسیتری ؟

  9. شما تمام منابع ازمون SQE رو دارید ؟
    با دلار امروز منابع نزدیک به 30 ملیون تومان میشود ؟
    شما با چه قیمتی در اختیار متقاضیان قرار میدهید ؟
    ضمنا برخی هم این امگان رو دارند که معاف بشن از این آزمون
    وکلای ایران بجز نهایتا 10 نفر در بهترین حالت – و با دو سال مطالعه – در حد قبولی در این آزمون نیستند

    1. سلام.منابع آفلاین نیستند و به صورت کورس ارائه میشه و باید آنلاین دوره رو شرکت کنید. ما منابع آنلاین نداریم که بخوایم در اختیار کسی قرار بدیم. در مورد اینکه وکلای ایرانی در حد قبولی این آزمون هستند یا نیستند با شما موافق نیستم و نه شما و نه من آمار مستندی نداریم.

  10. سلام . باید هر دو آزمون SQE1 و SQE2 بدیم یا SQE1 کافیه ؟
    و اینکه از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج حدودا چند مال زمان می‌بره ؟؟
    آیا به محض دریافت پروانه پایه یک میتونیم درخواست بدیم ؟؟
    با تشکر

    1. سلام.بسته به شرایط لیسانستون یکی از این دوتا رو طی می کنید. توجه کنید که این یه پروسه هست و نه یه آزمون خالی. بله می تونید.

  11. سلام
    برای این طرح qlts حتما باید جزو وکلای کانون مرکز باشیم یا وکلای سایر کانون ها و حتی وکلای مرکز مشاوران هم میتونن شرکت کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجازات تهدید پیامکی

مجازات تهدید پیامکی

یکی از انواع تهدید و در واقع شایع ترین نوع تهدید به وسیله پیامک است . در صورتی که فردی از طریق پیامک ایجاد مزاحمت

Select Language
تماس با ما